maanantai 26. toukokuuta 2014

Ei se Rinnekkään kaikkeen pysty

Joka keväinen jännitysnäytelmä on nyt viimiset kaks viikkoo raastanut mun hermoja. Jääkiekon MM-kisat on ehdoton kevään/kesän merkki ja niitähän on luonnollisesti pakko seurata koska jääkiekko on ainoa urheilulaji jossa tämä maa pärjää.

Tämän vuotiset kisat on ollu ehdottomasti mielenkiintoisimmat mitä mä olen ikinä seruannu. Westerlundin muodostama joukkue nosti suuren metelin koko kansan keskuudessa ja suuresti sitä spekuloitiin että tällä joukkueella ei alkusarjoista pidemmälle mennä. Itse olin ihan samaa mieltä, liikaa ensikertalaisia ja muutenkin jotenkin rikkinäinen joukkue no mutta toivotaan parasta ja valmistaudutaan suureen pettymykeen tän vuoden kisojen osalta oli mun ajatusmaailma kun kisat pyörähtivät käyntiin. Pari ekaa peliä oli surkeita esityksiä mutta jotenkin ne äijät saatiin kasaan ja peli alkoi kulkea paremmin tosin ei loistavasti. Vaikka pojat saivat pakan kasaan ja peli alkoi kulkea ei pisteet silti ihan riittäneet välieriin vaan sinne mentiin kerrankin tuurin kautta (Suomella ei ole ikinä jääkiekossa tuuria ei sitten ikinä!). Positiivinen yllätys ja jännitysnäytelmä jatkukoon, pojat sai uuden mahdollisuuden todistaa mistä leijonat on tehty! Hienostihan ne pojat pelasi ja hopealle päästiin ja tässä kohtaa voidaan ehdottomasti todeta että hopea ei ole häpeä!

Mutta sitten päästäänki näitten kisojen häpeäpilkkuihin eli tuomareihin. Tuomarilinjat on olleet näissä kisoissa ihan uskomattomia ja ne on nostattanut mulle ja monelle muullekkin raivon pintaan. Okei tuomarit yleensä sorsii Suomea joka vuosi ainakin yhdessä pelissä oikeen kunnolla mutta näissä kisoissa tuomarit oli aivan uskomattomia paskoja joka pelissä. Suomi saa jäähjä kun vastapuolen pelaajat kaatuvat omia-aikojaan ja kun taas Suomea rikotaan törkeästi ei jäähyjä puhalleta ollenkaan. Itse en ole seurannut kun Suomen pelejä mutta korviini on kantautunut juttua että tuomarilinjat ovat olleet aivan suolesta muissakin peleissä. Kysymys siis kuuluu mitä vittua raitapaidat? Teillä on työ johon on selkeät ohjeet antanut ylempitaho joten teidän ei tarvitse tehdä muuta kun noudattaa niitä. Jos et pysty olemaan puolueeton oletko varmasti oikeassa paikassa töissä? Ja jos näköelimessä on jotain vikaa niin pitäiskiö käväistä silmälääkärillä ennen kun saavut työpaikalle? Jos säännöissä on jotain epäselvää kannattaisiko siitä sitten keskustella sen ylemmäntahon kanssa? Ihan oikeesti olisitte ees yrittäny olla oikeudenmukaisia, koska kuka itkee jäähyä joka on aiheellinen? Ei kukaan, koska pelin henki on se että jos jotakuta rikotaan niin rikkoja saa rangaistuksen that's it ei lisättävää!

Paljon olisi vielä kisoihin liittyvää avauduttavaa mutta ehkä pääpointit tuli tässä selväksi joten turha sitä tässä enää on vatvoa sen enempää.

Loppuun haluan vielä sanoa että vaikka Suomen joukkue oli rikkonainen yllätyksiä pomppasi joukkueesta esiin.

-Rinne. Ehdottomasti ansainnut palkintonsa turnauksen parhaana maalivahtina koska esitys Suomen maalilla oli kokonaisuudessaan mahtava!

-Haula. Nevahöörd pelaaja sukeltaa leijona paitaan ja pelaa uskomattoman hienosti. Haula oli aina haukkana paikalla ja pelasi upeasti ekan MM-turnauksensa. Jännityksellä jäämme odottamaan nähdäänkö herra MM-jäällä myös ensivuonna.

-Palola. Oli siellä missä maaleja tehdään ja yritykset saada kiekko maaliin oli mahdottomistakin kulmista kova.

Muitakin (niin positiivisia kuin negatiivisiakin) yllätyksiä nousi esiin mutta noi pojat pisti erityisesti mun silmään.

Mutta näihin fiiliksiin on hyvä laittaa leijonapaita taas vuodeksi kaappiin säilöön ja toivoa että ensivuonna kisat menisi vielä paremmin ja päästäisiin taas juhlimaan kultamitallia!

Terveisin nainen joka vihaa raitapaitoja entistä enemmän.