keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Lucky 13

Vuosi 2013 lähenee loppuaan ja ajattelin nyt vähän koota ajatuksia kuluneesta vuodesta, onhan tässä kuitenkin ehtinyt sattua ja tapahtua enemmän ja vähemmän kaikkea.

Positiivisista tapahtumista/asioista päällimmäisenä on mielessä:

1. RTB festarit ja Stone Sour!
Oli mahtii nähdä yks ehdottomista lemppari bändeistä livenä ekaa kertaa! Pojat veti mahtavan keikan ja fiilis oli katossa monta päivää. Kävinhän mä sitten vielä katsastamassa Rammsteinin keikan ja sekin oli yhtä mahti kun odottaa saattoi.

 



2. Lävistykset
Tänä vuonna tuli otettua kaksi uutta korua. Alkuvuodesta industrial (sain siis kavereilta lahjakortin lävistäjälle synttärilahjaksi) ja nyt loppuvuodesta kävin vähistä roposistani ottamassa surfacen niskaan. Molemmat korut on ollut jo tovin suunnitteilla ja tänä vuonna otin sitten molemmat, hyvä mä!

3. Kummipoika
Tämän kummitädin ehkä vuoden kovin odotus päättyi elokuun puolivälissä kun maailman suloisin pieni poika näki päivän valon. Olin niin täynnä iloa ja ylpeyttä kun sain pienen käärön ensimmäistä kertaa syliin :) Poitsu on kasvanut hyvää vauhtia ja kohta se jo konttaa ja kävelee.





4. Nelipyöräiset
Kun vuosi 2013 alkoi oli mulla vielä kulkupelinä Vectra. Sitä autoa opin parin vuoden aikana rakastamaan, vaikka se välillä vähän temppuilikin oli meillä yhdessä kuitenkin paljon hyviäkin aikoja. Kesällä Vectra vaihdettiin Astraan. Astra oli pommi potenssiin 100. Auto johon en luottanut yhtään, kilinää siellä kolinaa täällä joka kerta kun olin lähdössä liikkeelle sain pelätä että mihin tien varteen se mut jättää. Onneksi sitä paskakasaa ei tarvinnut ihmetellä kun pari kuukautta kun pihaan saapui  Fiesta. Fiesta on söpö pikkuinen tilaihme kaikilla herkuilla, on ilmastointia ja lämmitettävää etulasia. Olin jopa niin hurja että päätin lopettaa autossa tupakoinnin koska kerrankin alla oli auto jota jopa kannatti yrittää varjella.

5. Puola
Oltiin porukoiden kanssa tollasella pidennetyllä viikonloppulomalla Gdanskissa. Reissu oli ihan ok vähän ehkä olin pettynyt shoppailu tarjontaan, en sitten tiiä oltiinko vaan niin hukassa että ei löydetty niitä kunnon "ghetto shoppailu mestoja" vai olinko mä vaan nirso. Reissun ehdoton kohokohta oli eläintarha. Siellä oli vaikka ja mitä. Ekaa kertaa näin livenä magnusteja ja ai että ne oli söpöjä otuksia :)

6. Road Trip
Tänä vuonna on tullut tehtyä muutama reissu ympäri Suomea. Parikertaa  on tullut käytyä Helsingissä ja pari reissua on tehty Tampereelle. Hesassa tietysti RTB ja tytsyjen kanssa käytiin pitkästä aikaa hurjastelemassa Linnanmäellä. Linnanmäki oli jännä kokemus näin viiden vuoden tauon jälkeen, mutta ruoka pysyi sillä missä piti joten en ainakaan vielä ole liian vanha huvipuiston pyörteisiin. Jos sitten ens vuonna käydään tekemässä sama testi Särkänniemessä.
Tampereella olen käynyt ottamassa vähän etäisyyttä Turkuun ja sen pieniin piireihin ja tietysti tervehtimässä ihmisiä jotka ovat sinne muuttaneet. Ärsyttää vaan kun en pääse Tampereella käymään useammin koska toverini siellä on ihan parhaita ja niiden kanssa saa aina kunnon naurut.

7. Faniklubi
Kaveripiiri on myös laajentunut tänävuonna jonkun verran. Elämääni on marssinut mitä mielenkiintoisempia ja uskomattomimpia ihmisiä. Hauskoja hetkiä on tullut myös vanhojen kavereiden kanssa vietettyä. On naurettu ja itketty, riidelty ja sovittu ja tietysti ajeltu ja ryypätty. On ne kaverit vaan parhaita ilman niitä ei elämässä pärjää. Puspus kullat ootte ihania<3

Siinä varmaankin tärkeimmät tän vuoden positiiviset hetket joten siirrytään synkistelemään ja mietitään hetki niitä tän vuoden aallonpohjia.

1. Sairastelu
Okei mulle on normaalia että on 5flunssaa vuodessa ja aina niiden seurauksena tulee joko poskiontelontulehdus tai keuhkoputkentulehdus, mutta silti se on aina yhtä inhottavaa olla kipeenä ja voimattomana vällyjen välissä.

2. Jumitus
Mun elämä on siis käytännössä jumittanut paikallaan viimiset kolme vuotta. Ei töitä->ei rahaa->"ei omaa elämää". Olen siis käytännössä jumissa kotona vaikka henkisesti olisin ollut jo valmis lähtemään äidin helmoista mutta minkäs tälle lamalle teet? Tämä on asia jossa todellakin toivon pääseväni eteenpäin ensi vuonna.

3. Entiset kaverit
Mennyt vuosi on tehnyt tehtävänsä kaveripiirissä niin positiivisesti kun negatiivisestikkin. Tänä vuonna mun elämästä on poistunut kaksi tärkeää ihmistä (kukaan ei siis ole kuollut sukset vaan on mennyt pahasti ristiin). Toisen menetin kun elämäntilanteemme vaan osuivat pahasti törmäys kurssille. Juuri sillon kun mulla oli vaikeaa ja tuki olisi ollut mulle tärkeää, löytää toinen itselleen elämänsä miehen ja siinä se soppa sitten olikin. Herneitä vedettiin nokkaan puolin ja toisin, ja käyttäytyminen oli lapsellista puolin ja toisin (ihan on siis meidän molempien syy että tässä näin kävi) mutta näin jälkeen päin mietittynä meitä ei sitten ehkä oltukkaan tarkoitettu kulkemaan yhdessä tätä elämän kivistä tietä. Tosin eihän sitä koskaan tiedä jos löydämme toisemme vielä uudestaan, epäilen kyllä vahvasti.
Toinen ihminen hävisi mun elämästä suuren draaman saattelemana. Molemmat ymmärsivät toisiaan väärin ja sanat jotka olisi pitänyt sanoa aikaisemmin sanottiin liian myöhään. Ihminen joka on ollut tuki ja turva viimeiset kolme vuotta on nyt poistunut mun elämästä. Asia tulee painamaan mua vielä kauan koska kukaan ei varmaankaan koskaan tule ymmärtämään sitä miten paljon kyseisestä ihmisestä välitin ja millainen tuki ja turva hän mulle oli. Tosin miks mä sitä kenellekkää muulle alankaa selittämään, ainoostaan kyseinen henkilö voi joskus sen ymmärtää millaisen aukon jätti mun elämään. Toivon että saadaan sukset kulkemaan vielä joskus samaan suuntaan, ikäväöin häntä enemmän kun sanat voivat kuvata.

Siinä on mun vastine facen vuoden 2013 kohokohdille. On sattunut ja tapahtunut niin hyvässä kuin pahassakin. Toivottavasti ensivuonna on enemmän hyviä hetkiä kuin huonoja.